Aktivity – Okružní výlet kolem Sněžníku

Trasa: Děčínský Sněžník – Ostrov – Tiské stěny – Děčínský Sněžník

Turistická trasa okolo Sněžníku

Popis trasy:

Z křižovatky pod Sněžníkem, u které se nachází zastávka autobusů a restaurace Hraničář, se vydejte po červené turistické značce. Počáteční úsek cesty vede nejprve po silnici, poté u přístřešku Sněžník červená značka odbočuje doprava na zpevněnou komunikaci směřující k obci Ostrov. Vede souběžně s trasou naučné stezky „Zapomenuté pohraničí“. Cestou budete míjet několik skalních útvarů, projdete mezi Severní a Jižní plotnovou věží a vcelku pohodlná cesta vás přivede obce Ostrov. U rozcestníku se stáčí po úzké asfaltce vlevo a směřuje ke koupališti. Tady se můžete za pěkného počasí zastavit a užít si koupání a slunění na břehu rybníka. Pokud byste se chtěli občerstvit, můžete navštívit stylovou restauraci Pod Císařem, nebo si dopřát gurmánský zážitek v restauraci či na terase hotelu Ostrov. Další cesta míří po červené turistické značce do menšího a nepříliš známého skalního městečka Volské kameny. Je málo navštěvované, ale velmi pěkné. Stezka od Volských kamenů stále po červené míří k turistické chatě u Tiských stěn. Stylový objekt nabízí odpočinek i pochutnání. U Turistické chaty je jeden ze dvou vstupů do Tiských stěn. Můžete jimi projít díky dvěma okruhům, které vám představí Malé a Velké tiské stěny. Po návratu k chatě se dáte po silnici směrem ke Sněžníku, za zatáčkou doprava k okraji stěn a příjemnou lesní silničkou do obce Sněžník.