Cyklotrasy v okolí Tiských stěn

Cyklotrasy v okolí lokality Tiské stěny uspokojí i nejnáročnější cyklisty rozmanitým terénem a ve většině případů středně obtížnými trasami. Pokud chcete prožít volný čas v cyklistickém nadšení, nic vám nebrání. Jen připomínáme, pokud vám dojdou v oblasti Tisá síly, máte možnost využít během letních měsíců cyklobusy z Děčína na Sněžník a zase zpět. Spatříte mnoho úžasných míst a pozoruhodné výhledy se vám vryjí na hodně dlouho do paměti.

Děčín – Oldřichov – Děčín – Bělá - Děčín – Sněžník – Tisá, Turistická chata – Rájec – Petrovice, hraniční přechod

Popis trasy:  Začnete v Děčíně Oldřichově a vydáte se po silnici městem do Bělé, odtud zamíříte na lesní silnice kolem Děčínského Sněžníku a skrz obec Sněžník. Dále pokračujete kolem Turistické chaty v Tisé nad skalami Tiské stěny a pokračujete přes Rájec vedle lokality Rájecké stěny na Ostrovské skály a pak už jen směujete k hraničnímu přechodu v Petrovicích.

Celkem: ujedete 20,9 km o středně těžké obtížnosti po lesních asfaltových a zpevněných cestách.

Děčín – Děčínský Sněžník – Tisá – Petrovice – Nakléřov – Adolfov – Cínovec – Nové Město

Popis trasy: Z města Děčín prudce vystoupáte na největší stolovou horu u nás Děčínský Sněžník. Ze Sněžníku pojedete po hřebenech Krušných hor do Tisé. Po cestě vystřídáte roviny, sjezdy a jízdy do vrchu. Doporučujeme všechny druhy kol.

Celkem: Na kole urazíte krásných šedesát kilometrů při středně těžké obtížnosti.

Děčín - Přípeř – Jalůvčí – Maxičky – Vlčí jezírko - obec Sněžník – Děčínský Sněžník – Tisá

Popis trasy: Náročná trasa plná stoupání a převýšení začíná v Děčíně, odkud se vydáte po značení pro cyklotrasy směrem na Přípeř a Jalůvčí. Budete neustále stoupat až do obce Maxičky. Za mírného stoupání dále po náhorní plošině až k Vlčímu jezírku a pokračovat do obce Sněžník. Následně se vydejte do středu obce Tisá, kde máte možnost v sezóně využít cyklobus na cestu zpátky do Děčína. Pokud se rozhodnete pokračovat zpět na kole, očekávejte mnohem komfortnější trasu ze Sněžníku po vyznačené cyklotrase.

Celkem: Ujedete 38 km, pokud použijete cyklobus na zpáteční cestu, odečtěte si 20 km.

Tisá – obec Sněžník – Vlčí jezírko – Kristin Hrádek – Maxičky – Přípeř – Jalůvčí – Děčín

Popis trasy: Z obce u lokality Tiské stěny se vydáte po označené cyklotrase na Krušnohorské magistrále směrem na obec Sněžník. Dále pokračujte na rozcestí Hraniční bouda a k rozcestníku u Vlčího jezírka blízko zastávky autobusů. Odtud zamíříte k bývalému loveckému zámečku Kristin Hrádek a vrátíte se zpátky na Krušnohorskou magistrálu. Pokračujte na kraj obce Maxičky a poté už jen klesáte do Jalůvčí, Přípeře a Děčína.

Celkem: V cíli budete mít za sebou 21 km cesty po asfaltovém povrchu středně náročně cesty s převýšením a stoupáním.

Děčín – Horní Žleb – Dolní Žleb - Schöna – Krippen - Kurort Gohrisch – Cunnersdorf - Německo-česká hranice – Sněžník – Tisá

Popis trasy: Od hlavního vlakového nádraží zamíříte na pravou stranu a za viaduktem odbočíte vlevo, pokračujte severně po proudu řeky Labe až k Tyršovu mostu. Zůstaňte věrni levému břehu a pokračujte dále až do Horního Žlebu, odkud se dostanete po asfaltové cestě do Dolního Žlebu. Dojedete až k přívozu, kde asfalt končí a pokračujete po nepříjemné kamenité cestě k hraničnímu kameni. Po asfaltové cyklostezce se dostanete do městečka Krippen, dále pokračujte po levém břehu a posléze se napojte na silnici. Jakmile přijedete k T-křižovatce, odbočte vlevo na Königstein a pak uhněte vlevo z hlavní silnice na vesničku Kurort Gohrisch, kde se dáte doleva na Papstdorf a vystoupáte na vrchol. Z parkoviště odbočíte vpravo na Cunnesdorfer a poté doleva a na konci Cunnersdorfu po vedlejší silnici doprava kolem koupaliště a lesem. Na prvním T-rozcestí se vydejte vpravo a na dalším vlevo a dále k Soví bráně k německo-české hranici, kde odbočíte na Sněžník, odtud napravo směr Tisá k turistické chatě a dál do obce Tisá.

Celkem: Urazíte 41 km na cestě vhodné pro kola na trekking a horská kola.

Po hřebeni Krušných hor – cyklotrasa č. 23

Popis trasy: Fláje - hráz přehrady - Grünwaldské rašeliniště - Nové Město – Bouřňák - Chata Vitiška – Cínovec - Přední Cínovec - Kaple sv. Wolfganga - Komáří vížka – Fojtovice – Adolfov - Krásný Les – Nakléřov – Petrovice – Tisá - Sněžník – obec – Maxičky - Děčín - Tyršův most