Zajímavosti – Vlčí jezero

Vlčí jezero se rozprostírá v unikátní lokalitě nedaleko Děčínského Sněžníku. Je příjemným místem pro odpočinek uprostřed přírody a lze se v něm i koupat, ačkoliv voda tu bývá velmi chladná i v nejparnějším létě…

O vlčím jezeru

Vlčí jezero je oblíbeným turistickým místem, které leží v blízkosti trasy značené cyklostezky číslo 3017. Tato vodní plocha nahradila původní rybník Neustallteich, který zde založili v 16. století rytíři z Bünau. Jezero obklopuje vzrostlá zeleň a je možné jej po pěšince celé obejít. Jeho součástí je i slunná písčitá pláž, vhodná k odpočinku či opalování a na břehu jsou umístěné dřevěné stolky s lavičkami. Voda jezera je čistá, o čemž svědčí výskyt pstruha obecného a sivena amerického a jeho malebnost podtrhují kvetoucí lekníny.

Vlčí jezero na podzim Fotografie Vlčího jezera

Přístupnost
Vlčí jezero leží asi 700 m od křižovatky, kterou prochází silnice z Maxiček na Sněžník a ze které vede odbočka na Kristin Hrádek. Při cestě z Děčína pojedete po silnici přes Přípeř a Jalůvčí směr Maxičky,neodbočíte však do obce, ale budete pokračovat po hlavní silnici až k ukazateli, který vás lesní cestou (cyklostezkou) nasměruje přímo k jezeru.

Občerstvení
Nejbližší možnost občerstvení Kristin Hrádek a Maxičky restaurace Dřevák.

Vstupné
zdarma

Provozní doba
celoročně volně přístupné

Parkování
Při stezce u hráze jezera se rozkládá parkovací plocha.

TIP NA VÝLET

Od Vlčího jezera půjdete po cyklostezce směrem k rozcestí Kristin Hrádek, kde se dáte na zelenou turistickou značku. Ta vás zavede k rozcestí s přístřeškem Pod Koňskou hlavou, kde se k zelené značce přidává červená a obě značené cesty míří na Děčínský Sněžník. Vystoupejte nahoru k rozhledně a z výšky 723 m n. m. si užijte nádherných dalekých výhledů. Jen kousek od rozhledny se nalézá přírodní skalnatá Drážďanská vyhlídka, odkud lze spatřit i Drážďany vzdálené vzdušnou čarou asi 50 km.