Aktivity – Z Děčína k hraničnímu přechodu Petrovice

Trasa: Děčín, Oldřichov – Bělá – Sněžník – Tisá, Turitická chata – Rájec – hraniční přechod Petrovice.

Z děčína do Petrovic header

zdroj: www.cyklotoulky.cz

Popis trasy:

Trasa vedoucí převážně po lesních asfaltových a zpevněných cestách začíná v děčínské čtvrti Oldřichov. Pojedete k hlavní Teplické silnici, ze které odbočuje ul. Saská, po které vede cyklostezka č. 3017 A. Po pravé straně budete míjet Terezínský rybník. Značená cyklostezka vás povede kolem stolové hory Děčínský Sněžník do obce Sněžník, kde na rozcestí u Hraniční boudy přejedete silnici a budete pokračovat pěknou přírodou k Turistické chatě v Tisé. Kolem té zamíříte skalami Tiských stěn do Rájce. Spolu s cyklostezkou tu vede žlutá turistická značka. Na rozcestí Nad Rájcem se dáte směrem na Ostrov. Nad osadou se tyčí Ostrovské skály, které spolu s rybníky pod sebou vytváří krásnou přírodní scenerii. V osadě Ostrov se můžete zastavit na občerstvení ve stylové restauraci autokempu Pod Císařem, případně se vykoupat na zdejším koupališti. Zpod Ostrovských stěn se vrátíte nazpět do Rájce, odkud pojedete po trase cyklostezky č. 3017 vedoucí souběžně s NS Zapomenuté pohraničí k silnici č. 248. Zde se dáte vpravo a dojedete k cíli výletu, k hraničnímu přechodu Petrovice.