Nahlédněte k sousedům do Německa

Velké Tiské stěny – Petrovice – Rájecké stěny – Bielagrund – údolí potoka Hammerbach – Sněžník – Tiské stěny

Cyklotrasa nahlédněte k sousedům

zdroj: www.vylety-zabava.cz

Popis trasy

Okružní trasa „Nahlédněte k sousedům“ vás provede okolím Tiských a Rájeckých stěn a zavede vás přes hranice do saské přírody. Cesta začíná u Turistické chaty, která stojí u vstupu do Velkých tiských stěn. Po značené cyklotrase č. 23 dojedete do Tisé a poté, co silnice opustí městskou zástavbu, ocitnete se v krásné přírodě mezi poli a loukami. Asi 4,5 km budete sjíždět z prudšího kopce do příhraniční obce Petrovice. Na křižovatce silnic u čerpací stanice Shell se dáte vpravo a budete pokračovat po silnici číslo 248 až k místu, kde ji kříží NS Zapomenuté pohraničí a zároveň cyklotrasa č. 3017. Tady odbočíte vpravo a pojedete po lesní cestě mezi loukami a lesem. U rybníka, ke kterému přijedete, vyměníte stezku za silnici a trasou cyklostezky č. 3017 se dáte k Rájeckým stěnám. Nejsou sice tak známé jako Tiské stěny, avšak nabízejí neméně hezké výhledy a jsou oblíbeným cílem příznivců pískovcového lezení. Od Rájeckých stěn budete pokračovat ke státní hranici. Nedaleko před rozcestím turistických cest a cyklistických tras Nad Rájcem odbočíte ze stezky č. 3017 vlevo a po chvíli již překročíte státní hranici s Německem. Asi 4 km od hranice se rozkládá malá obec Bielagrund, kam vás dovede značená lesní cesta. Dál pojedete po značené cyklotrase údolím potoka Hammerbach. Po přibližně dvou kilometrech jízdy se ocitnete v místě, kde se Hammerbachu vlévá potok Dürre Biele, podle něhož vede cyklostezka a zároveň i žlutá turistická značka. Až se nasytíte krás zdejší přírody, zamíříte k turistickému hraničnímu přechodu Soví brána. Tady se dáte po modré značce směrem na Sněžník, avšak již po půl kilometru ji opustíte a dáte se pohodlnější cestou k odpočívadlu na značenou cyklostezku č. 23, 3017. Po ní se rozjedete doprava, směrem na obec Sněžník. V tomto úseku si vydechnete a můžete se těšit krásnou okolní přírodou. Zanedlouho se ocitnete v rekreační obci Sněžník, poté dojedete k Hraniční boudě a stále po cyklostezce č. 307 dojedete nazpět k Turistické chatě u Tiských stěn. Stylová chata je místem příjemného odpočinku a nabídka pokrmů a nápojů po cestě přijde vhod.

Cesta k sousedům do Německa Rájecké věže

Délka trasy:
28 km

Náročnost:
Snadná trasa po silnicích a cestách s upraveným povrchem.

Z tiských stěn do Německa mapa