Turistické trasy - Tiské skály

Toulky v lokalitě Tiské stěny, Tisá a okolí vás provedou skalními městy, stolovými horami, krajinou naplněnou skalami, smíšenými lesy, pískovcem, roklemi. Milovníci klasické pěší turistiky, nordic walkingu nebo běhání tady naleznou ideální stezky pro své kilometry pro zdraví, ale i nezapomenutelná místa k odpočinku s kouzelnými vyhlídkami.

Sněžník – Ostrov – Tiské stěny – Sněžník

Popis trasy: Na křižovatce u zastávky autobusů na Sněžníku se vydejte nalevo po červené turistické značce. Zprvu po silnici, pak po odbočení doprava po zpevněné cestě směr Ostrov. Projdete kolem několika skalních útvarů a mezi Severní a Jižní plotnovou věží. Po silnici se dostanete do středu obce, kde zatočíte doleva a dál po červené ke koupališti, areálu k rekreaci až k Volským kamenům. Tady si vyberete cestičku mezi skalami na planinu a po ní zamíříte k turistické chatě v místě Tiské stěny. Jakmile dokončíte okruh Tiskými stěnami, pokračujte od chaty nalevo po silnici ke Sněžníku, za zatáčkou doprava až k okraji stěn a dostanete se příjemnou lesní silnicí do obce Sněžník

Celkem: Ujdete celkově deset a půl kilometru na značené středně náročné trati.

Tisá – Tiské stěny - turistická chata Tisá – Volské kameny – Ostrov – Ostrovské skály – obec Sněžník – Tisá

Popis trasy: Po červené značce v obci Tisá se vydáte k městu plném skal Tiské stěny a tudy následujete naučnou stezku až k turistické chatě Tisá, vystoupáte lesem po červené do obce Ostrov, prohlédnete si očarující skalní město Ostrovské skály a zase pěkně po červené projdete hustými lesy k obci Sněžník. Tady se napojíte na asfaltovou silnici, která není turisticky označená, a ocitnete se v obci Tisá

Celkem: ujdete čtrnáct kilometrů po středně náročné trase se stoupáním.

Děčín - Pastýřská stěna – Čechy - Koňská hlava - Drážďanská vyhlídka - Děčínský Sněžník – Sněžník - Tiské stěny – Tisá - Panenská

Popis trasy: Ve městě Děčín se vydejte k Tyršovu mostu a naproti němu spatříte železniční trať, kde zahnete vlevo. Chodníkem a upravenou cestou vystoupáte k restauraci Pastýřská stěna. Tady se vydáte lesní cestou stále rovně na západ k osadě Čechy. Po sestupu na silnici do údolí projdete obcí a stezkou obory vystoupáte vzhůru. Následujte ke skále s názvem Koňská hlava a na vydlídku Drážďanská. Budete strmě stoupat nad propastí a podél ní dojdete na Děčínský Sněžník. U rozhledny se vydáte cestou na Sněžník a posilnici se ocitnete u chaty v Tiských stěnách. U chaty ze silnice odbočte a vejděte po schodech hřebenovou cestou do skal, obejděte Velké stěny, sestupte po schodech na Skalní náměstí (vstup do skal) a pokračujte do obce Tisá.

Celkem: Vaše nohy se celkově prošlapou sedmnácti a půl kilometry po červeně značené turistické trase.

K dalším pěším cestám můžete využít i některé z nabízených cyklotras.