Turistické trasy v okolí Tiských stěn

Toulky atraktivní oblastí Tiských stěn a přilehlého okolí vám přinesou spoustu krásných turistických zážitků. Zavedou vás do skalních měst, představí stolové hory včetně Děčínského Sněžníku s kamennou rozhlednou, provedou vás smíšenými lesy, březovými háji, pískovcovými roklemi i místy s dalekými a nádhernými vyhlídkami. Najdete zde desítky kilometrů značených cest vhodných pro turistiku a cykloturistiku i malebných zákoutí jako stvořených pro odpočinek.

Vyhlídka Belvedér výpis

Z Děčína do Hřenska

Cesta začíná v Děčíně u nemocnice, kde nakročíte na červenou značku. Po ní dojdete ke Stoličné hoře a pěknou cestou kolem mohutných pískovcových útvarů vystoupáte na zdejší vyhlídku…

Zřícenina hradu Blansko

Z Děčína přes zříceninu Blansko do Ústí

Výchozím místem této trasy je hlavní nádraží v Děčíně. Cesta vede nejprve městem kolem pošty a kina Sněžník, poté křižuje železniční trať a pokračuje mezi vilkami po úpatí Popovického vrchu…

Zámek Jílové výpis

Z Jílového do Děčína

Obec Hřensko je vstupní branou do Národního parku České Švýcarsko. Obklopuje jej příroda bohatá na pískovcové skály a je výchozím místem výletů do mnoha turisticky atraktivních míst. Řadí se mezi ně například soutěsky řeky Kamenice a největší skalní most tohoto kontinentu Pravčická brána…

Okružní výlet kolem Sněžníku

Z křižovatky pod Sněžníkem, u které se nachází zastávka autobusů a restaurace Hraničář, se vydejte po červené turistické značce. Počáteční úsek cesty vede nejprve po silnici, poté u přístřešku Sněžník červená značka odbočuje doprava na zpevněnou komunikaci směřující k obci Ostrov…

Děčínský Sněžník

Okružní výlet okolím Tisé

Po červené turistické značce se dáte z Tisé od kostela do tajuplného města Tiských stěn. Nespěchejte a prohlédněte si vše, co zdejší skalní město návštěvníkovi nabízí. Není toho opravdu málo. V rozpoznání desítek skalních útvarů, z nichž většina má své jméno, vám pomůže mapka, kterou vám zapůjčí na pokladně…

Skalní město Tisá

Z Děčína do Tiských stěn

Z Děčína od Tyršova mostu půjdete směrem k železniční trati, kde odbočíte doleva. Po chodníku a upravené cestě vystoupáte na Pastýřskou stěnu se stejnojmennou restaurací. Je odtud krásný výhled na město s dominantnou děčínského zámku a na řeku Labe…